BEZPIECZEŃSTWO

Idea kompletnego bezpieczeństwa Subaru (All-Around Safety)

W Subaru bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dlatego od ponad 50 lat Subaru dopracowuje i wielokrotnie testuje swoje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa. Dzięki najnowszym systemom ochrony i zapobiegania kolizjom oraz podstawowym technologiom, takim jak Subaru Global Platform i Symmetrical AWD, Subaru kontynuuje swoją politykę „ludzie na pierwszym miejscu”, by przez poprawę bezpieczeństwa zrealizować wizję przyszłości bez wypadków.

BEZPIECZEŃSTWO PODSTAWOWE

Doskonała widoczność, optymalna pozycja za kierownicą i łatwe w obsłudze elementy sterujące zapewniają bezpieczeństwo od momentu wejścia do pojazdu.

Widoczność we wszystkie strony

Forester zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach poprzez umożliwienie zajęcia optymalnej pozycji za kierownicą, odpowiednią wysokość okien i staranne rozmieszczenie słupków.

BEZPIECZEŃSTWO AKTYWNE

Podstawowe technologie, takie jak Symmetrical AWD i SGP, pozwalają na precyzyjną kontrolę głównych elementów jazdy – przyspieszenia, skręcania i hamowania.

Antyrefleksyjne automatyczne lusterko wsteczne

Poprawia komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą, zapobiegając oślepianiu przez światła samochodów jadących za Tobą.

System kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (Vehicle Dynamics Control System)

System dostosowuje rozdział momentu napędowego AWD, osiągi silnika i działanie hamulców oddzielnie przy każdym kole w ten sposób, by samochód pozostał na swoim torze jazdy.

Unikanie niebezpieczeństw

Konstrukcja o nisko położonym środku ciężkości, udoskonalone zawieszenie i poprawa sztywności pozwoliły stworzyć pojazd, który natychmiast reaguje na polecenia kierowcy, co zdecydowanie pomaga w unikaniu zagrożeń drogowych.

Aktywne sterowanie momentem napędowym (ATV)

Funkcja Active Torque Vectoring pomaga prowadzić precyzyjnie, a jednocześnie jak najpełniej wykorzystywać możliwości samochodu. Gdy wchodzisz w zakręt i gdy zaczynają działać boczne siły bezwładności, system odpowiednio rozdzieli moment napędowy do odpowiednich kół samochodu, pomagając utrzymać wybrany tor jazdy.

Auto Vehicle Hold (AVH)

Po całkowitym zatrzymaniu pojazdu funkcja Auto Vehicle Hold utrzymuje pojazd na miejscu, nawet po zwolnieniu pedału hamulca, co zmniejsza zmęczenie kierowcy w korkach.

* Zastrzeżenie

Obrazowe przedstawienie działania systemów.

BEZPIECZEŃSTWO PREWENCYJNE

W Subaru opracowaliśmy system EyeSight*1, czyli technologię bezpieczeństwa prewencyjnego, która ma identyfikować potencjalne zagrożenia i wspierać bezpieczniejszą jazdę.

Reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów (SRH)

Zapewniają lepszą widoczność w zakrętach podczas jazdy nocą. Soczewki reflektorów zmieniają swój kąt, aby doświetlić przestrzeń przed samochodem. Prowadzą strumień światła zgodnie z kierunkiem skrętu kierownicy po to, by kierowca widział więcej.

Asystent świateł drogowych (HBA)*2*3

HBA zwiększa widoczność i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą, automatycznie przełączając światła drogowe i mijania w zależności od sytuacji na drodze.

Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD)*2*3

SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) wykorzystuje czujniki umieszczone w tylnej części samochodu, by ostrzegać Cię (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu), że w martwych polach widzenia znajduje się inny pojazd, oraz powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, kiedy wykonujesz manewr cofania.

Reverse Automatic Braking (RAB)*2*3

Podczas jazdy na biegu wstecznym system wykorzystuje cztery sonary w tylnym zderzaku do wykrywania przeszkód za pojazdem. Jeśli przeszkoda zostanie wykryta, system może zaalarmować kierowcę dźwiękami ostrzegawczymi i automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.

*Zastrzeżenia

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy nie należy opierać się wyłącznie na działaniu pakietu „ADVANCED” ze względu na możliwe ograniczenia funkcji rozpoznawania. Pełny opis działania pakietu „ADVANCED” i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.
*3 Wyposażenie opcjonalne.

System wspomagania kierowcy EyeSight (druga para oczu)

Kolejna generacja EyeSight*1 z wieloma nowymi i zaawansowanymi funkcjami daje kierowcy jeszcze więcej spokoju na drodze. Aktualizacja oprogramowania do rozpoznawania obrazu i sterowania oraz ulepszenia sprzętowe, takie jak integracja kamer z przednią szybą, zapewniają w wielu sytuacjach drogowych jeszcze pewniejszą i bezpieczniejszą jazdę.

Przedkolizyjne hamowanie awaryjne*2

Dzięki zastosowaniu nowych kamer stereo z szerszym polem widzenia oraz ulepszonemu oprogramowaniu zwiększyła się efektywność systemu, jeśli chodzi o zapobieganie kolizjom na skrzyżowaniach.

Awaryjna autonomiczna próba ominięcia przeszkody

Jeżeli przedkolizyjne hamowanie awaryjne nie przyniesie efektu i pojawi się zagrożenie uderzeniem w przeszkodę z przodu, system użyje kamer do sprawdzenia przestrzeni z przodu i radaru do kontroli obszaru z tyłu pojazdu. Jeżeli jest wystarczająco dużo miejsca, system podejmie próbę awaryjnego autonomicznego ominięcia przeszkody, korygując ruch kierownicy.

Asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu

Jeżeli samochód zacznie przekraczać swój pas ruchu, a system wykryje pojazdy zbliżające się na sąsiednim pasie, z tyłu lub z przodu, asystent awaryjnego utrzymania pasa ruchu ostrzeże kierowcę o zagrożeniu za pomocą sygnału dźwiękowego oraz informacji na wyświetlaczu i delikatnie skoryguje ruchy kierownicy, aby samochód powrócił na swój pas. System działa niezależnie od tego, czy kierunkowskaz został użyty.

Kontrola wyśrodkowania samochodu w pasie ruchu i adaptacyjna kontrola kierowania

Zmniejsza zmęczenie kierowcy dzięki rozpoznawaniu poprzedzającego pojazdu oraz oznaczeń pasów ruchu. System wspomaga ruch kierownicą i utrzymuje samochód na środku jego pasa ruchu.

Zapobieganie opuszczaniu pasa ruchu

Podróżuj bez stresu i komfortowo. Technologia wspomagająca kierowcę rozpozna linie rozdzielające pasy ruchu i lekko skoryguje tor jazdy, by samochód pozostał na swoim pasie. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom system rozpoznaje granice jezdni i wspiera kierowcę, pomagając utrzymać zadany tor jazdy.

Antykolizyjne zarządzanie przepustnicą

Jeśli samochód stoi przodem do przeszkody, ale w wyniku pomyłki zamiast biegu wstecznego włączony jest „Drive”, a kierowca wciska pedał gazu, EyeSight ostrzega kierowcę przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, po czym znacznie ogranicza moc silnika. Ta funkcja ma pomóc w uniknięciu omyłkowego wjechania w przeszkodę.

Adaptacyjny tempomat

Adaptacyjny tempomat, oprócz „tradycyjnej” funkcji zwykłego tempomatu, ma za zadanie utrzymanie zadanego dystansu od pojazdu poprzedzającego. Gdy kamery wykryją inny pojazd przed naszym, adaptacyjny tempomat dostosuje naszą prędkość (a tym samym odległość), sterując zachowaniem silnika, skrzyni biegów i hamulców. Funkcja adaptacyjnego tempomatu działa w zakresie prędkości od 0 do 180 km/h. Została zaprojektowana do pracy na autostradach, drogach szybkiego ruchu i podobnych. Ponieważ do funkcji adaptacyjnego tempomatu należy nie tylko rozpoznawanie prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także reagowanie na jego światła STOP, sprawdza się on bardzo dobrze w szosowej jeździe typu „stop – go”, istotnie zwiększając komfort podczas długich podróży.

Informacja o ruszeniu poprzedzającego pojazdu

Jeżeli Twój Forester zatrzyma się za pojazdem poprzedzającym (np. na światłach), a następnie ten pojazd odjedzie, EyeSight ponagli Cię przy pomocy sygnału dźwiękowego i informacji na wyświetlaczu, dając Ci znak, że możliwa jest kontynuacja jazdy.

System monitorowania kierowcy – Driver Monitoring System (DMS)*3

System DMS to najnowocześniejszy system wspomagania bezpieczeństwa, który wykorzystuje dedykowaną kamerę i oprogramowanie do rozpoznawania twarzy w celu monitorowania oznak zmęczenia lub rozproszenia uwagi. Rozpoznaje do pięciu zarejestrowanych kierowców i dostosowuje indywidualne ustawienia do preferencji osoby prowadzącej, zapewniając wygodną jazdę

Alarm

Jeśli DMS wykryje, że kierowca jest rozproszony lub senny, ostrzega go za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych.

Automatyczne dopasowanie ustawień kierowcy

Niezależnie od wieku i budowy ciała osoby prowadzącej DMS automatycznie dostosuje pozycję fotela, lusterek bocznych oraz klimatyzację do wcześniej zarejestrowanych ustawień kierowcy.

Automatyczna regulacja położenia lusterek bocznych

System monitorowania kierowcy automatycznie dostosowuje położenie lusterek zewnętrznych do zarejestrowanych ustawień dla danego kierowcy.

Wyświetlacz wielofunkcyjny i wskaźniki

Dla konkretnego kierowcy można również automatycznie dostosowywać informacje prezentowane na wyświetlaczu wielofunkcyjnym oraz indywidualne dane o zużyciu paliwa.

Automatyczna klimatyzacja

System zapamiętuje i przywraca kierowcy jego ostatnio używane ustawienia klimatyzacji.

Bezdotykowa regulacja temperatury klimatyzacji

Regulacja temperatury odbywa się bez użycia rąk, dzięki czemu możesz skupić wzrok na drodze. Wykonywanie prostych gestów rękoma, takich jak trzymanie otwartej lub zamkniętej dłoni w obszarze wykrywania, powoduje podniesienie lub obniżenie temperatury.

* Zastrzeżenia

*1 EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę i może w pewnych warunkach drogowych lub pogodowych nie zadziałać optymalnie. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. EyeSight jest systemem wspomagającym kierowcę, ale nie zwalnia od odpowiedzialności za ewentualne wypadki. Sprawność działania EyeSight zależy od wielu czynników, takich jak odpowiednia obsługa samochodu, pogoda i warunki ruchu drogowego. Pełny opis działania systemu EyeSight i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu.
*2 Przedkolizyjne hamowanie awaryjne może nie zadziałać w każdej sytuacji. W zależności od różnicy prędkości między obiektami, wysokości obiektu i innych warunków nie każda sytuacja może być odpowiednia do optymalnego działania EyeSight.
Obrazowe przedstawienie działania systemu EyeSight. Nie odzwierciedla rzeczywistego działania systemu ani zasięgu widzialności kamer. *3 Wyposażenie opcjonalne. Kierowca zawsze jest zobowiązany prowadzić bezpiecznie i z uwagą oraz przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Nie należy opierać się wyłącznie na działaniu systemu monitorowania kierowcy (DMS) ze względu na możliwe ograniczenia. Opis działania systemu i jego ograniczeń można znaleźć w instrukcji obsługi samochodu. Szczegółowe informacje można uzyskać również u Dealera Subaru.

BEZPIECZEŃSTWO PASYWNE

Rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa pasywnego służą temu, by w razie zderzenia zapewnić podróżującym ochronę, m.in. dzięki budowie nadwozia, która osłania kabinę, oraz poduszkom powietrznym*.

Pierścieniowe ramy wzmacniające nadwozie

Chronią kabinę za pomocą paneli ze stali o najwyższej wytrzymałości, które zapewniają lepszą absorpcję energii uderzenia ze wszystkich kierunków.

Budowa nadwozia chroniąca kabinę

Subaru Global Platform Forestera ma wzmocnione słupki oraz płytę podłogową, aby pochłaniać uderzenia z każdej strony w celu ochrony wszystkich podróżnych. W przypadku zderzenia czołowego silnik i skrzynia biegów „chowają się” pod samochód, nie dostając się do wnętrza kabiny

Poduszki powietrzne*

W Foresterze znajdziemy przede wszystkim czołowe poduszki powietrzne*, a także poduszki przednieboczne, kurtynowe oraz kolanową poduszkę powietrzną*, która chroni w czasie zderzenia dolne części ciała kierowcy.

*Zastrzeżenie

*Poduszki powietrzne są skuteczne, jeśli użytkownicy przypięci są pasami bezpieczeństwa.